مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 21 بهمن 1394 ساعت 04:052016-02-10اقتصادي

پیش بینی مکانیسم هایی برای ترمیم دستمزدها


یک کارشناس بازار کار با بیان اینکه باید مکانیسم هایی برای ترمیم دستمزدها و افزایش قدرت خرید بازنشستگان و نیروهای کار پیش بینی شود، گفت: تا زمانی که نرخ بیکاری در کشور بالاست، - استخدام فارغ التحصیلان و نیروهای کار جوان باید در اولویت دولت باشد.

حمید حاج اسماعیلی در گفت وگو با خبرنگار ایسنا مصوبه جدید مجلس در به کارگیری مجدد بازنشستگان را مورد ارزیابی قرار داد و گفت: هم در قانون تامین اجتماعی و هم در قانون مدیریت خدمات کشوری صراحتا آمده است که افراد بازنشسته منع قانونی برای بازگشت به کار دارند و این منع قانونی از گذشته بوده است اما متاسفانه به دلیل ضعفی که در عدم اجرای صحیح قوانین در کشور داریم سالهاست که حضور بازنشستگان در ادارات و بخش خصوصی را شاهد هستیم.

وی با اشاره به انتقاداتی که از برخی کارفرمایان در به کارگیری مجدد بازنشستگان می شود، گفت: وقتی با چنین شرایطی مواجه هستیم نقض این قانون عملا به محلی برای سوء استفاده و مجوزی برای به کارگیری گسترده بازنشستگان در عرصه های مختلف تبدیل می شود.

حاج اسماعیلی تصریح کرد: در حال حاضر با انباشت بیکاری در کشور روبه رو هستیم و سن به کارگیری افراد برای اشتغال در حوزه عمومی و فارغ التحصیلان به شدت بالا رفته و بیشتر از دو برابر نرخ عمومی بیکاری در کشور است لذا ایجاب می کند که چنین


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

پیش بینی مکانیسم هایی برای ترمیم دستمزدها

پیش بینی مکانیسم هایی برای ترمیم دستمزدها