مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 20 بهمن 1394 ساعت 13:402016-02-09پزشكي

70 درصد بیماری ها علل اجتماعی دارند


رییس مرکز تحقیقات عوامل اجتماعی موثر بر سلامت دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد گفت: امروزه 70 درصد بیماری ها علل اجتماعی دارند و شناسایی و تحلیل این علل، - نقش موثری در پیشگیری و ارتقای سلامت جامعه دارد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه یزد، سید سعید مظلومی توضیح داد: تعیین کننده های اجتماعی سلامت مانند فقر، تبعیض، جنس، نژاد، قومیت، زبان و اقلیت نقشی بیشتری نسبت به عوامل بیولوژیکی در سلامت و تندرستی انسان دارند.

وی افزود: رسالت مرکز تحقیقات عوامل اجتماعی موثر بر سلامت، توجه به این عوامل تعیین‎‎کننده و نیازهای اساسی است تا با انجام تحقیقات در عرصه جامعه و با مشارکت مردم و تولید دانش مورد نیاز، در جهت حفظ و ارتقای سلامت عمومی جامعه مشارکت کند.

مظلومی خاطرنشان کرد: این مرکز به منظور دستیابی به اهداف خود با برگزاری کارگاه های انتقال دانش و تربیت دانشجو در مقطع دکترا فعالیت خود را از سال 85 آغاز کرده و در حال حاضر تحلیل شاخص های 52 گانه عدالت در سلامت و تاسیس پژوهشکده سبک زندگی اسلامی- ایرانی سالم با ادغام سه مرکز تحقیقاتی دانشگاه را سرلوحه فعالیت های خود قرار داده است.

وی، طراحی مدل تحکیم خانواده، بررسی پیشگویی کننده های مصرف فست فود، اثربخشی آموزشی تغذیه براساس مدل ارتقای سلامت، طراحی، اجرا و ارزیا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

70 درصد بیماری ها علل اجتماعی دارند

70 درصد بیماری ها علل اجتماعی دارند