مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 20 بهمن 1394 ساعت 08:502016-02-09سياسي

به افکار منفی دهن کجی کنید


مشاور و مدرس روانشناسی دانشگاه فرهنگیان اراک شادکامی را یکی از مفاهیم نسبتا مهم در زندگی روزمره افراد عنوان کرد که بر همه فعالیت ها و ابعاد زندگی فرد اثرگذار است.

- ابراهیم فراهانی در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)- منطقه مرکزی، با بیان اینکه احساس شادکامی به عنوان یک پدیده هیجانی مثبت، برای انسان ضروری است، گفت: این احساس به زندگی افراد معنا می بخشد و موجب گسترش دامنه توجه و در نتیجه افزایش آگاهی نسبت به شرایط جسمانی و محیطی می شود.

وی ادامه داد: پژوهش ها نشان می دهند که افراد شاد به علت استفاده از استراتژی های کارآمدتر، تصمیم گیری های موثرتری نیز در زندگی دارند.

رییس مرکز مشاوره و خدمات روانشناختی اداره کل آموزش و پرورش استان مرکزی با بیان اینکه تعریف شادی به سادگی تجربه آن نیست، افزود: افلاطون در کتاب جمهوری به سه عنصر قوه عقل یا استدلال، احساسات و امیال در وجود انسان اشاره می­ کند و شادی را حالتی در انسان می داند که بین این سه عنصر تعادل و هماهنگی وجود داشته باشد.

فراهانی با این توضیح که در رابطه با شادی و شادکامی تعاریف مختلفی از فیلسوفان و محققان مطرح شده است، گفت: می­ توان گفت کامل­ترین تعریف مربوط به وینهوون است که شادکامی را به قضاوت فرد از درجه یا میزان مطلوبیت زندگی نسبت می­ دهد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

به افکار منفی دهن کجی کنید

به افکار منفی دهن کجی کنید