مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 19 بهمن 1394 ساعت 09:152016-02-08سياسي

بوسنیایی ها در اعتراض به ممنوعیت حجاب تظاهرات کردند


دو هزار نفر که بیشتر آنها زنان محجبه بودند در اعتراض به تصمیم ممنوعیت حجاب در موسسات قضایی در بوسنی و هرزگوین ، در سارایوو تظاهرات کردند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازسرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما" به نقل از خبرگزاری فرانسه از سارایوو، سمیره زونیچ ویلاگیچ یکی از برگزار کنندگان این تظاهرات گفت: در اعتراض به تبعیض و به حاشیه راندن در اینجا جمع شده ایم.

ممنوعیت حجاب در موسسات قضایی برای آبروی زنان مسلمان و شخصیت و هویت آنها خطرناک به شمار می آید و نقضی است که تلاش می کند زنان مسلمان را از حق کار کردن محروم کند.

این تظاهرات در واکنش به تصمیم شورای عالی قضایی که بر فعالیت دستگاه قضایی نظارت می کند مبنی بر ممنوعیت استفاده از نشانه های مذهبی در نهادهای قضایی ، برگزار شده است.

این تصمیم بلافاصله واکنش رهبران دینی و سیاستمداران مسلمان بوسنی و بسیاری از جمعیتهای اسلامی را به دنبال داشت.

تظاهرکنندگان در مرکز سارایوو راهپیمایی کردند و پارچه نوشته هایی که روی آنها نوشته شده بود حجاب انتخاب همیشگی من ، حجاب حق من است و حجاب زندگی من است در دست داشتند.

انیسه هاموواچ (33 ساله) که یک زن محجبه خانه دار است گفت : به اینجا آمده ایم تا بگوییم ما قربانی حجاب نیستیم ، ما به اینجا آمده ایم تا از حقوق خودمان دفاع کنیم ، حجاب تاج سر ما و آزادی و افتخار ما


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بوسنیایی ها در اعتراض به ممنوعیت حجاب تظاهرات کردند

بوسنیایی ها در اعتراض به ممنوعیت حجاب تظاهرات کردند