مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 19 بهمن 1394 ساعت 06:412016-02-08فرهنگي

سینما در مسیر فجر سی و چهارم/28 آزادی؛ مستندی زیست محیطی با پیامی اجتماعی است


اثر آزادی این کار فقط زیست محیطی نیست بلکه مستندی زیست محیطی ـ اجتماعی است و ساختار فیلم به شکلی است که ما همه وجوه یک بحران را دیده ایم.

- رضا فرهمند کارگردان مستند آزادی که به سی وچهارمین جشنواره فیلم فجر راه یافته است در گفت وگو با خبرنگار فرهنگی فارس، درباره این فیلم گفت: هر ساله در فصل زمستان چیزی در حدود 4 میلیون پرنده مهاجر از شمال سیبری و شمال اروپا برای زمستان گذرانی به فریدونکنار می آیند و 4 ماه تا اواخر اسفند در این مناطق و مناطق اطراف می مانند و داستان فیلم درباره زمانی است که این پرندگان به ایران مهاجرت می کنند و در این زمان در حدود 2 میلیون پرنده در عرض 4 ماه به طور غیر مجاز شکار می شوند.

وی افزود: این مسأله از لحاظ بین المللی برای دانشمندان غربی مهم است و حتی در این فکر هستند که مسیر مهاجرت پرندگان را عوض کنند چرا که در میان پرنده هایی که شکار می شوند پرنده های در حال انقراض و کمیاب هستند و این شکارچی ها هر نوع پرنده ای را شکار می کنند و وارد بازارها می کنند لذا معضل اصلی کشتار بی رویه این پرندگان است و روش های جدیدی که رواج پیدا کرده پرنده ها را از بین می برد.

فرهمند با بیان اینکه این روش ها این سال ها رواج نیافته و این مسأله در فریدونکنار و شمال از 30 سال پیش بیشتر بوجود آمده و رشد کرده، تاکید کرد: اوج این بحران آن د


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سینما در مسیر فجر سی و چهارم/28 آزادی؛ مستندی زیست محیطی با پیامی اجتماعی است

سینما در مسیر فجر سی و چهارم/28 آزادی؛ مستندی زیست محیطی با پیامی اجتماعی است