مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 19 بهمن 1394 ساعت 01:502016-02-07فرهنگي

گفت وگو با قصه گوی خیابان های پاریس


«پاتریک مودیانو» سال 2014 نوبل ادبیات را در میان ناباوری خیلی ها به خانه برد.

حالا بعد از گذشت دو سال از کسب مهم ترین جایزه ادبی جهان، این نویسنده فرانسوی در مصاحبه ای از علاقه زیادش به شهر پاریس و پرسه زنی هایی که در کودکی تلخ او ریشه دارد، - پاتریک مودیانو سال 2014 نوبل ادبیات را در میان ناباوری خیلی ها به خانه برد.

حالا بعد از گذشت دو سال از کسب مهم ترین جایزه ادبی جهان، این نویسنده فرانسوی در مصاحبه ای از علاقه زیادش به شهر پاریس و پرسه زنی هایی که در کودکی تلخ او ریشه دارد، سخن می گوید.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، "پرسه زدن" در فضای شهری از زمان شارل بودلر به عنوان یکی از نماد های مدرنیته در تحلیل های ادبی، تاریخی و اجتماعی ظاهر شده است.

پاتریک مودیانو نویسنده ای که به طور ویژه ای در رمان هایش به این مفهوم پرداخته، در مصاحبه ای که با گاردین انجام داده از ریشه این میل دیوانه وار در کودکی مشکل دار و علاقه اسیرکننده اش به شهر پاریس سخن گفته است.

متن یادداشت و گفت وگوی یوان کامرون را با برنده جایزه نوبل ادبیات سال 2014 می خوانید: مودیانو در رمان جدیدش برای این که در محله گم نشوی به یادآوری خاطراتی از گذشته و از بین رفتن حس پیشین خود نسبت به مکان های و محله های شهرش پرداخته است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

گفت وگو با قصه گوی خیابان های پاریس

گفت وگو با قصه گوی خیابان های پاریس