مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 18 بهمن 1394 ساعت 18:552016-02-07فرهنگي

رحمت «محمد رسول الله بر مردمان روس


سال ها پیش، یعنی در زمان شوروییایی ها و یا حتی پس از آن، باور کردن این که روزی بانگ محمد رسول الله در سینمای مرکزی مسکو شنیده شود بسیار دور از ذهن بود؛ اما شب گذشته سالن سینما اکتیابر میزبان مسلمانان و حتی مسیحیانی بود که مشتاقانه به استقبال پیامبر رحمت آمده بودند و اتفاق فرهنگی خوبی میان دو کشور ایران و روسیه محقق شد.

سینمای مرکزی مسکو شب گذشته میزبان فیلم محمد رسول الله (ص) به کارگردانی "مجید مجیدی" بود تا علاوه بر مسلمانان، دوستداران پیامبر رحمت نیز به تماشای این فیلم بنشینند.

فیلمی که توانست اشک را از چشمان "نیکیتا میخاییل کوف" کارگردان بزرگ روس و "دمیر محیرالدین" معاون جامعه مفتیان فدراسیون روسیه سرازیر سازد.

مجیدی پیش از نمایش فیلم با تاکید بر این موضوع که تلاش کرده است تمامی آراء معتبر شیعه و اهل تسنن را در ساخت این فیلم اعمال کند به خبرنگاران گفت: "ما در جهانی زندگی می کنیم که متاسفانه امروز قرائت های خیلی زشتی از اسلام به تصویر کشیده می شود؛ قرائت هایی که هیچ نسبتی با ذات اسلام عزیز ندارد.

در رابطه با ترور، خشونت، آدم کشی و جنایاتی که امروزه به اسم اسلام صورت می گیرد، باید گفت که آنها نام اسلام را به سرقت برده اند و این اسلام نیست.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

رحمت «محمد رسول الله بر مردمان روس

رحمت «محمد رسول الله بر مردمان روس