مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 18 بهمن 1394 ساعت 03:052016-02-06اقتصادي

مالیات در غیرمجازهای بانکی خاموش شد


با وجود الزام برای دریافت مالیات از سود سپرده های موسسات غیر مجاز، این موسسات همچنان به متقاضیان سپرده گذاری اعلام می کنند که چنین موضوعی صحت نداشته و هیچ مالیاتی از سپرده و سود آنها کسر نخواهد شد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار ایسنا، مرداد ماه امسال ولی الله سیف - رییس کل بانک مرکزی - از توافقی با سازمان امور مالیاتی خبر داد که بر اساس آن تا اندازه ای راه برای سودآوری بالا از سپرده گذاری در غیرمجازها بسته شود.

شرایطی که بر اساس آن سپرده گذاران در موسسات مالی غیرمجاز موظف به پرداخت مالیات از سودی که در این موسسات بدست می آورند می شوند.

سازمان امور مالیاتی نیز در توضیح این موضوع اعلام کرد که گر چه موسسات مالی مجاز مشمول تسهیلات و معافیت های مالیاتی بوده و سود پرداختی آنها مالیاتی در بر ندارد، ولی موسسات مالی غیرمجاز این معافیت ها را نخواهند داشت.

برای مثال هزینه مالی وام به عنوان هزینه قابل قبول در بانک های مجاز پذیرفته می شود، اما اگر موسسه غیرمجاز باشد، این هزینه مجاز نیست و وارد درآمد و مشمول مالیات خواهد شد؛ بنابر این اگر بانک مجاز سود سپرده بدهد معاف از مالیات است، اما اگر موسسه غیرمجاز سود بدهد آن سود هزینه تلقی نمی شود، بلکه درآمد محسوب شده و باید برای آن مالیات بپردازند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مالیات در غیرمجازهای بانکی خاموش شد

مالیات در غیرمجازهای بانکی خاموش شد