مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 17 بهمن 1394 ساعت 10:202016-02-06پزشكي

لباس اورژانس تغییر می کند/اورژانس 120 بیمارستان شلوغ استاندارد می شود


هنوز چندی از طرح تحول سلامت نگذشته بود که با اعلام ضرب الاجل وزیر بهداشت، زمزمه های تحول اساسی در اورژانس کشور بویژه اورژانس های بیمارستانی نیز به گوش رسید.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار سرویس سلامت ایسنا، ازدحام برخی اورژانس های بیمارستانی و عدم ارایه خدمات مناسب به مردم، عرصه سلامت را هم بر ارایه کنندگان خدمات و هم بر گیرندگان آن تنگ کرده بود؛ بطوریکه همواره شاهد بودیم بیماران چندین ساعت در اورژانس معطل می ماندند؛ بماند که کمبودهایی مانند تخت، پرسنل، فضای نامناسب و.

گلوی اورژانس های کشور را می فشرد و البته هنوز هم یکی از دغدغه های اصلی نظام درمان کشور به شمار می رود.

در چنین شرایطی بود که پای تحول به اورژانس ها باز شد و 220 میلیارد تومان اعتبار برای تحول در اورژانس های بیمارستانی دیده و قرار شد تا بیش از 100 بیمارستان بزرگ و پر ازدحام کشور که بیشتر بیمارستان های ترومایی بودند، از نظر فضای فیزیکی و فرایند اورژانس اصلاح شوند و بتوانند تعبیر واحدی از خدمات اورژانس ارایه دهند و به این ترتیب بود که بحث مدیریت جامع بخش های اورژانس به عنوان یکی از طرح های تحولی اورژانس کشور آغاز شد.

همچنین بحث ارتقای کیفیت پرسنل، تدوین پروتکل های اجرایی اورژانس، استفاده از تجهیزاتی چون موتور آمبولانس و بالگردهای مناسب اورژانس از جمله برنامه های تحو


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

لباس اورژانس تغییر می کند/اورژانس 120 بیمارستان شلوغ استاندارد می شود

لباس اورژانس تغییر می کند/اورژانس 120 بیمارستان شلوغ استاندارد می شود