مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 17 بهمن 1394 ساعت 04:462016-02-06اقتصادي

محمدعلی بهمیی، فهیمه مرادی طرف شرط داوری در گروه قراردادی


اصولی چون اصل حاکمیت اراده و اصل نسبی بودن قراردادها ایجاب می کند که دیوان داوری برای شناسایی طرف شرط داوری، اراده مشترک و متقابل تمام اطراف قراردادهای مرتبط در گروه قراردادی را جستجو و کشف کند.

- چکیده پیچیده و تخصصی شدن فعالیت های اقتصادی در دنیای امروز موجب شده برای عملیات اقتصادی واحد، قراردادهای متنوع و متعددی میان اشخاص متفاوت منعقد شود.

ارتباط متقابل و وابستگی اقتصادی این قراردادها و تعهدات ناشی از آن ها با یکدیگر، منجر به شناسایی مفهوم گروه قراردادی در حقوق شده است.

این مفهوم، نشان دهنده توجه حقوق به واقعیات اقتصادی و تجاری در کنار ساختار حقوقی روابط قراردادی است.

هنگامی که در گروه قراردادی که قراردادهای آن، هدف یکسانی دارند، شروط داوریِ مشابهی درج شده باشد یا در برخی از آن ها شرط داوری درج شده ولی سایر قراردادهای مرتبط در گروه، فاقد هرگونه شرط حل اختلاف باشند یا در مواردی که قراردادها حاوی شروط حل اختلاف متفاوت یا مغایری باشند، این پرسش مطرح می شود که آیا دیوان داوری می تواند اطراف سایر قراردادهای مرتبط در گروه قراردادی را طرف شرط داوریِ مندرج در یکی از این قراردادها شناسایی نماید و قلمرو شرط داوریِ موصوف را به آن ها گسترش دهد؟ پذیرش چنین امری، امکان رسیدگی داوریِ واحد به اختلافات تمام اطراف قرارداده


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

محمدعلی بهمیی، فهیمه مرادی طرف شرط داوری در گروه قراردادی

محمدعلی بهمیی، فهیمه مرادی طرف شرط داوری در گروه قراردادی