مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 7 بهمن 1394 ساعت 10:112016-01-27اجتماعي

ماجرای دانشجویانی که غارنشین شدند! +عکس


مشکل اسکان دانشجویان غیربومی خراسان شمالی به خاطر کمبود خوابگاه، ابعاد گسترده ای به خود گرفته است و از هر منظر به آن بنگری آسیب ها و مشکلات زیادی از درونش تراوش می کند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار خبرگزاری دانشجو" از بجنورد، در گزارش های پیشین تلاش کردیم ارتباط کمبود خوابگاه با آسیب های اجتماعی چون اعتیاد، افسردگی و رفتارهای غیر اخلاقی را به صورت میدانی تشریح کنیم، آسیب هایی که در خانه های دانشجویی رخ می دهد.

در این گزارش سری زده ایم به پشت پرده این خانه های دانشجویی و هم کلام شده ایم با دانشجویانی که به سبب سنگینی کرایه منزل در خانه هایی با کمترین سطح ایمنی و بهداشت سکنی گزیده اند.

قبل از آغاز گزارش لازم به ذکر است تنها کمتر از پنج درصد دانشجویان دانشگاه های استان از خوابگاه پردیس و استاندارد تحت تملک دانشگاه بهره مند هستند و اگر خوابگاه های خودگردان را هم به آن اضافه کنیم، بازهم به 10 درصد نمی رسد.

اینجا خانه نیست، دخمه است! وارد خانه می شوم، از همان ابتدا بوی رطوبت مشامم را آزار می دهد، در همین خلال که رضا می رود برایم چای بیاورد نگاهی به در و دیوار می اندازم، برخی نقاط خانه گچش ریخته و کاه گل زیر آن هویداست.

وارد آشپزخانه که می شوم چشمم به دودکش آبگرمکن می افتد که خیلی زنگ زده و مندرس است، همانجا مصاحبه را آغاز می کنم.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ماجرای دانشجویانی که غارنشین شدند! +عکس

ماجرای دانشجویانی که غارنشین شدند! +عکس