مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 23 دی 1394 ساعت 12:362016-01-13پزشكي

بیش از 18 میلیون ایرانی دچار اختلال روانی هستند


رییس اداره سلامت روان وزارت بهداشت، گفت: بیش از 18 میلیون ایرانی دچار اختلال روان هستند که شایع ترین اختلال روانی در میان آنها افسردگی است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، احمد حاجبی با اشاره به موضوع حاشیه شهرها و ادغام خدمات سلامت روان، اظهار داشت: وزارت بهداشت به موضوع ارائه خدمات سلامت روان توجه داشته و در شهرهایی که طرح تحول سلامت در حال اجراست، کارشناس سلامت روان نیز خدمات مربوطه را براساس بسته خدمتی که برای آن تعریف شده است، ارائه می دهد.

وی افزود: تقریباً به طور متوسط به ازای هر 25 هزار نفر جمعیت، یک نفر کارشناس سلامت روان جذب کار می شود و خدمات لازم را به مردم ارائه می دهد.

حاجبی با بیان اینکه 23.

6 درصد مردم ایران(بیش از 18 میلیون نفر) دچار اختلالات روانی هستند، گفت: شایع ترین اختلال روانی، افسردگی بوده که آمار 12.

7 درصدی را به خود اختصاص داده است.

رییس اداره سلامت روان وزارت بهداشت به موضوع سواد سلامت روان اشاره کرد و خاطرنشان ساخت: موضوع سواد سلامت روان جزو برنامه های وزارت بهداشت قرار داشته و تأکید داریم که با آموزش های لازم می توان سطح سلامت روان مردم را افزایش داد.

وی تصریح کرد: سطح سواد سلامت روان جامعه که ارتقا یابد، میزان انگ اجتماعی مراجعه جهت درمان بیماری های روانی کاهش یافته و بهتر می توانیم بر


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بیش از 18 میلیون ایرانی دچار اختلال روانی هستند

بیش از 18 میلیون ایرانی دچار اختلال روانی هستند