مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 21 دی 1394 ساعت 11:002016-01-11دانش

استانداردسازی ابزار تشخیص مشکلات یادگیری دانش آموزان مقطع دبستان در ایران


محققان واحد علوم و تحقیقات دانشگاه آزاد اسلامی در یک رساله دکتری موفق به استانداردسازی نسخه سوم نوین آزمون های توانایی های شناختی وودکاک- جانسون برای کودکان دبستانی با مشکلات یادگیری شدند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازسرویس پژوهشی ایسنا، شهره شکرزاده، دانش آموخته روانشناسی و آموزش کودکان استثنایی واحد علوم و تحقیقات دانشگاه آزاد اسلامی در مورد رساله دکتری خود که موفق به کسب تندیس جایزه علمی ششمین مراسم جایزه دکتر کاردان نیز شده است، گفت: هدف از این تحقیق استانداردسازی ابزاری برای جامعه دانش آموزان مقطع دبستان ایران، به منظور تشخیص و شناسایی مشکلات یادگیری است.

وی افزود: با توجه به اینکه ابزاری که بتواند دانش آموزان دارای مشکلات یادگیری و به ویژه دانش آموزان ناتوان در یادگیری را که نزدیک به 12 درصد از دانش آموزان مدارس ایران را تشکیل می دهند، شناسایی کند، در ایران موجود نبود، در این پژوهش به استانداردسازی نسخه سوم نوین آزمون های توانایی های شناختی وودکاک- جانسون (2013) برای کودکان دبستانی با مشکلات یادگیری پرداخته شد.

شکرزاده که در حال حاضر به عنوان دبیر کمیسیون روانشناسی ورزش در سازمان نظام روانشناسی و مشاوره مشغول به فعالیت است، با عنوان اینکه نسخه سوم نوین آزمون های توانایی های شناختی وودکاک- جانسون در سال 2013 مجدداً مورد بر


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

استانداردسازی ابزار تشخیص مشکلات یادگیری دانش آموزان مقطع دبستان در ایران

استانداردسازی ابزار تشخیص مشکلات یادگیری دانش آموزان مقطع دبستان در ایران