مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 21 دی 1394 ساعت 10:302016-01-11سياسي

ریشه نداشتن احساس خوشبختی در چیست؟


یک روانشناس اجتماعی با تشریح برخی از عوامل مهم در نداشتن احساس خوشبختی به برخی از راهکارهای مهم در جهت غلبه بر این احساس اشاره کرد.

- جاوید ثمودی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه قم، با اشاره به اینکه احساس خوشبختی یکی از نعمات بزرگ الهی در زندگی است، عنوان کرد: برخی از افراد در برهه ای زندگی خود احساس بدبختی می کنند که این احساس یک آفت بزرگ برای رسیدن به موفقیت و سعادت است.

این روانشناس اجتماعی افزود: ممکن است عده ای در زندگی با کمبودها و مشکلات زیادی همراه باشند، اما احساس خوشبختی کنند و بر عکس عده ای در شرایط ایده آل اجتماعی قرار داشته باشند، اما عمیقا احساس کنند که خوشبخت نیستند.

وی تصریح کرد: یکی از عوامل مهم در احساس بدبختی، خود کم بینی است، افراد ضعیف النفس حتی در شرایط ایده آل نیز احساس خوشبختی ندارند.

ثمودی اظهار کرد: برخی از خصلت های ناشایست در انسان ممکن است در او احساس بدبختی ایجاد کند، در واقع انسان هایی که خود را در برخی از خصلت های ناشایست همچون دروغ گویی، حسادت، خودخواهی، خود بزرگ بینی و .

غرق می کنند، همواره در احساس بدبختی به سر می برند.

وی خاطرنشان کرد: ناامیدی در زندگی نیز ریشه در احساس بدبختی دارد، وقتی زندگی را تهی از امید ببینیم در حقیقت خود را از نشاط و شادابی محروم


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ریشه نداشتن احساس خوشبختی در چیست؟

ریشه نداشتن احساس خوشبختی در چیست؟