مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 14 دی 1394 ساعت 12:252016-01-04دانش

فعال ترین کشورهای همکار با پژوهشگران ایرانی طی سال های 2013-1900


محققان دانشگاه شهید بهشتی طی یک طرح پژوهشی به ترسیم و تحلیل شبکه­ های مشارکت بین ­المللی پژوهشگران ایرانی طی سال ­های 2013-1900 پرداختند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار پژوهشی ایسنا، این طرح پژوهشی که در قالب پایان نامه الهام اعرابی، دانشجوی کارشناسی ارشد رشته علم اطلاعات و دانش شناسی در دانشکده علوم تربیتی و روانشناسی دانشگاه شهید بهشتی انجام شده، از نوع پیمایشی و دارای رویکرد علم سنجی بوده که با استفاده از روش­ های تحلیل شبکه ­های اجتماعی انجام شده است.

یافته ­های این پژوهش نشان می دهد که پژوهشگران ایرانی با پژوهشگرانی از 182 کشور جهان همکاری علمی داشته اند که در این میان شش کشور آمریکا، انگلستان، کانادا، آلمان، فرانسه و استرالیا از نظر تعداد مقالات و میزان همکاری به عنوان فعال­ترین کشورهای همکار ایران بوده ­اند.

حوزه ­های موضوعی مهندسی برق الکترونیک و علوم مواد چند رشته نیز بیش­ترین میزان تولیدات مشارکتی بین ­المللی ایران را دارا بوده ­اند.

همچنین موسسات علمی و پژوهشی برتر در انتشارات تولیدات علمی حاصل از مشارکت بین­ المللی مورد بررسی قرار گرفتند که دانشگاه ­های تهران، علوم پزشکی تهران، آزاد اسلامی، صنعتی شریف و صنعتی اصفهان دارای بیشترین تولیدات علمی مشارکتی در سطح بین­ المللی بوده­ اند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

فعال ترین کشورهای همکار با پژوهشگران ایرانی طی سال های 2013-1900

فعال ترین کشورهای همکار با پژوهشگران ایرانی طی سال های 2013-1900