مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 6 دی 1394 ساعت 11:112015-12-27اقتصادي

20 میلیون نفر در سکونتگاه های غیررسمی زندگی می کنند


معاون وزیر راه با اعلام این که حدود 20 میلیون نفر در 53 هزار هکتار سکونت گاه غیررسمی کشور ساکن هستند، گفت: 17 درصد سکونت گاه های غیررسمی مالکیت رسمی، - 38 درصد دارای قولنامه و بنچاق و 30 درصد هم اراضی دولتی تصرف شده هستند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم"، محمدسعید ایزدی در مراسم امضای تفاهمنامه سند دار کردن اراضی واحدهای مسکونی بافت های فرسوده افزود: یکی از اهداف ما در امضای این تفاهمنامه نهایی کردن بخشی از طرح جامع مسکن است.

با شناسایی انجام شده 53 هزار هکتار سکونتگاه غیررسمی در کشور در حاشیه کلانشهرها داریم که خارج از برنامه رسمی شکل گرفته و تصرف شده اند.

وی افزود: برای پیشگیری از توسعه این سکونت گاه ها باید هر کاری را با مشارکت ساکنان انجام دهیم و از طریق توانمندسازی اهالی می توان این فرآیند را مدیریت کرد.

وی تصریح کرد: بر اساس مطالعات تفکیک شده 17 درصد سکونت گاه های غیررسمی مالکیت رسمی، 38 درصد دارای قولنامه و بنچاق، 30 درصد هم اراضی دولتی و 15 درصد نامعلوم اعلام شده است.

وی با تاکید بر این که وضع این بافت ها اسفناک است، بیان کرد: این 53 هزار هکتار با کوچکترین ناملایمات طبیعی می تواند فجایع بزرگی را به بار آورد.

وی با اشاره به این که با احتساب بافت های فرسوده جمعیتی بالغ بر 20 میلوین نفر دراین مناطق زندگی می کنند، یادآو


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

20 میلیون نفر در سکونتگاه های غیررسمی زندگی می کنند

20 میلیون نفر در سکونتگاه های غیررسمی زندگی می کنند