مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 10 آذر 1394 ساعت 16:062015-12-01اقتصادي

توسعه تکنولوژی و تجاری سازی در دستور کار صندوق نوآوری و شکوفایی کشور


مشاور رییس هیئت عامل صندوق نوآوری و شکوفایی کشور با بیان اینکه خام فروشی منجر به ایجاد ارزش افزوده و ثروت افزایی نمی شود، گفت: راه نجات از این معضل توسعه شرکت های دانش بنیان در کشور است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری تسنیم" از یاسوج، محمد حسین صادقی عصر امروز در نشست شورای پژوهش، فناوری و نوآوری استان کهگیلویه وبویراحمد، اظهار داشت: کشور هم اکنون با چالش های مالی روبه رو است و برای خارج شدن از این حالت چاره ای به جز رفتن به سوی توسعه اقتصاد دانش بنیان نیست.

مشاور رییس هیئت عامل صندوق نوآوری و شکوفایی کشور با بیان اینکه باید از اقتصاد سنتی به سمت اقتصاد دانش بنیان گام برداریم، گفت: معضل دیگر اقتصاد ایران خام فروشی در زمینه های نفت، محصولات کشاورزی، باغی و دامی است.

صادقی علت خام فروشی را پایین بودن سطح تکنولوژی در کشور دانست و افزود: در صورت توسعه اقتصاد دانش بنیان می توان محصولات ارگانیک تولید، فرآوری و صادر کنیم.

وی با بیان اینکه خام فروشی منجر به ایجاد ارزش افزوده و ثروت افزایی نمی شود، عنوان کرد: کشورهای توسعه یافته دنیا بخش عمده ای از بودجه خود را از طریق اقتصاد دانش بنیان جذب می کنند.

صادقی نبود مقالات علمی شاخص در زمینه پژوهش را از دیگر معضلات توسعه نیافتگی کشور خواند و گفت: مقالاتی که در دانشگاه های ما ارائه می شود منجر به


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

توسعه تکنولوژی و تجاری سازی در دستور کار صندوق نوآوری و شکوفایی کشور

توسعه تکنولوژی و تجاری سازی در دستور کار صندوق نوآوری و شکوفایی کشور