مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 10 آذر 1394 ساعت 12:152015-12-01پزشكي

انسان و پرندگان مکانیزم تولید صدای مشابهی دارند


تحقیق محققان دانشگاه جنوب دانمارک نشان می دهد که انسان ها و پرندگان از مکانیزم فیزیکی کاملا مشابهی برای حرکت دادن تارهای صوتی و ایجاد صدا استفاده می کنند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازسرویس پژوهشی ایسنا، به مدت 60 سال است که علم این مکانیزم موسوم به تئوری "ایرودینامیک میوالاستیک" را که باعث به وجود آمدن صوت و آواز در انسان می شود، می شناسد.

محققان این پژوهش کشف کرده اند که نه تنها انسان، بلکه پرندگان با استفاده از همین مکانیزم صدا تولید می کنند.

حتی اکنون نظریه ها مبنی بر این است که نه تنها پرندگان و انسان، بلکه تمام مهره داران ساکن خشکی از همین مکانیزم استفاده می،کنند.

این یافته از این حیث اهمیت دارد که می تواند با دانسته های مرتبط با یکی دیگر از مکانیزم های جالب تولید صدا موسوم به "مکانیزم های عصبی پیش زمینه ای برای آموزش آواز" که مشترک در پرندگان و انسان است، در تعامل باشد.

پرندگان و انسان ها با توانایی خواندن و صحبت کردن به دنیا نمی آیند، بلکه زبان و آوازشان را با گوش دادن به سایرین فرا می گیرند که به این امر تقلید آموزشی می گویند.

پرندگان آوازخوان مدلی بسیار عالی برای مطالعه صداهای انسانی و بیماری های عصبی مربوطه شناخته می شوند؛ بنابر این محققان امیدوارند که بتوانند این دانش مرتبط با تولید صدا در پرندگان آوازخوان را در تحقیقا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

انسان و پرندگان مکانیزم تولید صدای مشابهی دارند

انسان و پرندگان مکانیزم تولید صدای مشابهی دارند