مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 10 آذر 1394 ساعت 11:402015-12-01دانش

رییس کمیته آموزش عالی مجلس: در پذیرش و سنجش دانشجو مشکل داریم


در سال های اخیر دچار مشکل پذیرش و سنجش دانشجوی دکتری شده ایم و هم اکنون وزارت علوم و مجلس درباره شیوه پذیرش و سنجش کنکاش می کنند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار خبرگزاری صدا و سیما، جواد هروی در گفتگو با شبکه چهار سیما افزود: با توجه به کاهش حجم دانشجو در مقطع کارشناسی در سال های اخیر دچار مشکل سنجش و پذیرش دانشجو شده ایم.

وی گفت: باوجود سلیقه های مختلف در پذیرش و جذب دانشجو، مجلس ورود پیدا کرده است و کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس دیدگاه های خود را پس از بررسی موسسات پژوهشی و مراکز علمی در 25 فروردین 93 در قالب طرح یک فوریتی تحت عنوان سنجش و پذیرش دانشجو در دوره های تحصیلات تکمیلی در دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی به مجلس ارائه داد.

هروی درباره دلایل تغییر طرحی که از سوی وزارت علوم ارائه شد افزود: با وجود دیدگاه های مختلف از سوی وزارت علوم در برخی از موارد موضوع اعمال سلیقه مطرح شد و برای جلوگیری از این نابسامانی این طرح را مطرح کردیم.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه چه زمانی این طرح عملیاتی می شود گفت: یکشنبه آینده در صحن علنی مجلس درباره این طرح تصمیم گیری و بعد از تایید شورای نگهبان اجرا می شود.

هروی افزود: آنچه تحت این عنوان تصویب می شود، ظرف مدت سه ماه از تاریخ ابلاغ آن توسط شورای نگهبان استفاده می شود در غیر اینصورت اگر شورا بخواهد فرصت


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

رییس کمیته آموزش عالی مجلس: در پذیرش و سنجش دانشجو مشکل داریم

رییس کمیته آموزش عالی مجلس: در پذیرش و سنجش دانشجو مشکل داریم