مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 10 آذر 1394 ساعت 05:112015-12-01اقتصادي

کشت 24 هزار کلزا در راستای سیاست های وزرات جهاد کشاورزی


رییس اداره تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی شهرضا گفت: در راستای سیاست های وزارت جهاد کشاورزی مبنی بر توسعه کشت دانه های روغنی، 24 هکتار کلزا در شهرضا کشت شد.

- مرتضی کافی در گفت وگو با خبرنگار تسنیم در شهرضا، "با اشاره به کاشت گندم در منطقه مهیار، اظهار داشت: به دنبال معرفی و توصیه به کشاورزان در سال زراعی امسال بیش از 800 هکتار از مزارع گندم و جو در منطقه مهیار و پرزان با استفاده از دستگاه کمبینات کشت شده است.

وی افزود: کاهش بذر مصرفی به میزان 160 تا 180 کیلوگرم در هکتار، انجام عملیات خاک ورزی و کاشت در یک مرحله، کاهش تردد ماشین آلات در مزرعه، عمق کاشت مناسب، از مهمترین مزایای کشت با کمبینات است.

رییس اداره تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی شهرضا گفت: رویش یک نواخت بذور و کاهش هزینه ها و افزایش عملکرد از دیگر مزایای استفاده از دستگاه کمبینات است.

وی با اشاره به اینکه دستگاه کمبینات به دلیل افزایش عملکرد مورد استقبال کشاورزان قرار گرفته است، بیان کرد: منطقه مهیار یکی از قطب های مهم کشت پاییزه گندم در استان است و امسال 3500 هکتار از مزارع مهیار با وجود استمرار شرایط خشکسالی به زیر کشت پاییزه رفته است.

کافی تصریح کرد: یکی از سیاست گذاری ها و برنامه ریزی های وزارت جهاد کشاورزی، در زمینه توسعه کشت دانه های روغنی به منظور کاهش واردات روغن به کش


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کشت 24 هزار کلزا در راستای سیاست های وزرات جهاد کشاورزی

کشت 24 هزار کلزا در راستای سیاست های وزرات جهاد کشاورزی