مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 9 آذر 1394 ساعت 18:562015-11-30فرهنگي

"نار سرخ" روایتی متفاوت از حادثه عاشورا


"نار سرخ "عنوان نمایشگاهی از تصویرسازی های تعدادی از هنرمندان استان سمنان است که در آستانه اربعین حسینی با حضور نماینده ولی فقیه در استان سمنان، - "نار سرخ "عنوان نمایشگاهی از تصویرسازی های تعدادی از هنرمندان استان سمنان است که در آستانه اربعین حسینی با حضور نماینده ولی فقیه در استان سمنان، استاندار و جمعی از مسئولان و هنرمندان در سمنان افتتاح شد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار ، "نار سرخ " دربرگیرنده 16 تابلوی نفیس و متفاوت از 6 هنرمند زن شاهرودی است که از زاویه ای متفاوت به حادثه عظیم عاشورا نگریسته اند.

همه آثار به نمایش درآمده در "نار سرخ " نقاشی هایی هستند که بر روی تصویر یک اسب در تابلویی پارچه ای خلق شده اند.

بی تردید، انتخاب اسب به عنوان بخش مهمی از این آثار، انتخاب زیرکانه ای است که این هنرمندان از طریق آن به روایت عاشورا از منظر بازآمدن از حادثه سرخ عاشورا پرداخته اند.

همچنان که در نوحه ها، اشعار شاعران آیینی، تعزیه ها و دیگر آثار هنری که به عاشورا پرداخته اند، همواره اسب به مثابه یکی از راویان حادثه، جایگاه ویژه ای دارد.

تصویرسازی بر روی پارچه برای نخستین بار در ایران عادله امینیان یکی از هنرمندان و خالقان این آثار در گفت وگو با خبرنگار تسنیم در سمنان، بابیان اینکه این نمایشگاه برای دومین بار است که در استان


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

"نار سرخ" روایتی متفاوت از حادثه عاشورا

"نار سرخ" روایتی متفاوت از حادثه عاشورا