مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 9 آذر 1394 ساعت 12:562015-11-30اجتماعي

مدیر اداره محیط زیست شهرستان کنارک خبر داد آزادی پرندگان شکاری در بندر کنارک


مدیر اداره محیط زیست شهرستان کنارک گفت: پرندگان شکاری کشف شده در بندر کنارک به آغوش طبیعت بازگشتند.

- رضا بزی امروز در گفت وگو با خبرنگار فارس در زاهدان اظهار داشت: با توجه به فصل بازیگری پرندگان شکاری از نیمه اول مهرماه که تا پایان آبان ماه ادامه دارد و به دلیل سرمای هوای در عرض های شمالی و مهاجرت این پرندگان از قبیل شاهین، بالابان، بری به عرض های پایین تر و در کشورمان در سواحل جنوبی به ویژه بندر کنارک است.

وی افزود: برخی از افراد سودجو که بیشتر از کشورهای حاشیه خلیج فارس هستند اقدام به کارگیری افرادی در این طرف آب برای شکار این گونه پرندگان می کنند و آن را با قیمت های گزافی از قبیل 70 تا 80 میلیون تومان خرید و فروش می کنند.

بزی گفت: در این راستا اداره کل محیط زیست استان با همکاری اداره شهرستان با برنامه ریزی دقیق و گشت و کنترل شبانه روزی نبست به دستگیری و ناکامی افراد متخلف کردند که امسال کشف و ضبط این پرندگان نسبت به سال گذشته 90 درصد رشد داشته است.

مدیر اداره محیط زیست شهرستان کنارک ادامه داد: بهای جریمه هر شاهین 60 میلیون و هر دلیجه 20 میلیون تومان است که تمامی متخلفان دستگیر پرونده در مراجع قضایی در حال رسیدگی هستند که با حضور تعدادی از دوستداران محیط زیست در کوه های کنارک تعداد 5 پرنده شکاری رهاسازی شد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مدیر اداره محیط زیست شهرستان کنارک خبر داد آزادی پرندگان شکاری در بندر کنارک

مدیر اداره محیط زیست شهرستان کنارک خبر داد آزادی پرندگان شکاری در بندر کنارک