مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 9 آذر 1394 ساعت 11:052015-11-30اقتصادي

توسعه کشت کلزا و مزایای آن


مدیر جهاد کشاورزی شهرستان طارم از آغاز کشت کلزا در 160 هکتار از اراضی کشاورزی شهرستان طارم خبر داد.

- علیرضا عماری در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه زنجان، اظهار کرد: پیش بینی می شود از این اراضی حدود 480 تن کلزا برداشت شود و این در شرایطی است که کشت کلزا در چند سال اخیر در میان کشاورزان طارمی رواج بیشتری یافته است و از سال 89 تاکنون میزان اراضی اختصاص یافته به کشت کلزا و دانه های روغنی سه برابرشده است.

وی با اشاره به این که این شهرستان 30 بهره بردار کلزا دارد، خاطرنشان کرد: متوسط تولید این دانه روغنی در هر هکتار دو تن است و اوکاپی و گابریکا دو نوع کلزایی هستند که کشت آن ها در اراضی انجام می شود.

کلزا پس از غلات مهم ترین محصول استراتژیک کشور محسوب می شود و در سال های اخیر آموزش های کشت و ترویج کلزا افزایش یافته است.

این مسئول با بیان این که کشت کلزا در شرایط فعلی مقرون به صرفه است، افزود: با افزایش سطح زیرکشت کلزا در کشور قطعاً شاهد خودکفایی در تولید دانه های روغنی خواهیم بود که این موضوع به خودی خود مشوقی برای کشاورزان است تا در این حوزه نیز برنامه ریزی داشته باشند.

عماری در ادامه با بیان این که کلزا به عنوان یکی از دانه های روغنی مهم دارای 25 تا 55 درصد روغن، 18 تا 24 درصد پروتیین و 12 تا 20 درصد پوست است،


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

توسعه کشت کلزا و مزایای آن

توسعه کشت کلزا و مزایای آن