مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 9 آذر 1394 ساعت 01:412015-11-29بين الملل

واکاوی مناظره امنیتی جدید در اروپا پس از وقایع پاریس


خاستگاه و مصدر داعش را اتفاقا نه در منطقه، بلکه باید در داخل مرزهای ایالات متحده آمریکا و اتحادیه اروپا جست و جو کرد، یعنی درست جایی که اتاق های فکری غرب از سال 2000 میلادی تاکنون نسخه ای به نام 'پمپاژ ترور و وحشت' در منطقه را در اختیار سیاستمداران خود قرار دادند.

- این روزها مقامات اتحادیه اروپا بر سر توصیف، تفسیر و تحلیل پدیده تروریسم با یکدیگر مسابقه گذاشته اند! گویا پدیده ای با ماهیت جدید در نظام بین الملل رخ داده و مقامات اروپایی نیز به تازگی نسبت به این پدیده آگاهی پیدا کرده اند! هر یک از مقامات امنیتی در اروپا سعی دارند در توصیف این پدیده در نزد افکار عمومی بر یکی از ابعاد آن متمرکز شوند.

آدرس های نادرست و غلطی که در این برهه زمانی حساس به افکار عمومی در غرب و از سوی مقامات اطلاعاتی و امنیتی در اروپا و آمریکا مخابره می شود در نوع خود قابل تامل است؛ آدرس های نادرستی که نشان دهنده عدم عزم واقعی در غرب برای مقابله با تروریسم خودساخته آمریکا و اروپاست.

رمزگشایی از اظهارات رییس دستگاه امنیتی آلمان اظهارات اخیر رییس دستگاه امنیتی آلمان در خصوص پدیده داعش و بررسی استراتژیک این پدیده یکی از مواردی است که جای بسی تعمق دارد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

واکاوی مناظره امنیتی جدید در اروپا پس از وقایع پاریس

واکاوی مناظره امنیتی جدید در اروپا پس از وقایع پاریس