مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 8 آذر 1394 ساعت 16:352015-11-29پزشكي

سازمان غذا و دارو: کمبود داروی "ام اس" نداریم/کمبود 30 قلم دارو


مدیرکل نظارت بر دارو و مواد مخدر سازمان غذا و دارو با بیان اینکه در حوزه دارو کمبود پایدار نداریم، گفت: در این حوزه 30 قلم کمبود دارویی داریم که به صورت ماهانه متفاوت است و به سرعت برطرف می شود.

دکتر مهدی پیرصالحی در حاشیه پنجمین کنگره تخصصی استانداردهای تجهیزات پزشکی و مواد حوزه کنترل عفونت و استرلیزاسیون در مصاحبه اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما افزود:در زمینه عفونت ها ما بیشتر روی بحث کیفیت داروها و نحوه مصرف اظهار نظر می کنیم.

وی با بیان اینکه تصور می شود که مصرف دارو در ایران بالاست افزود: این در حالیست که ما در اکثر حوزه های دارو کاهش مصرف داریم اما در حوزه آنتی بیوتیک ها مصرف در کشور بالا است.

معاون سازمان غذا و دارو گفت: امیدواریم مصرف دارو را در حوزه هایی مانند آنتی بیوتیک ها کاهش و در مقابل آنرا در برخی حوزه ها مانند دیابت افزایش دهیم.

وی سرانه مصرف دارو را در کشور به طور متوسط 54 دلار دانست و گفت: این میزان در مقایسه با ُنرم جهانی که 120 دلار است، پایین است اما در آنتی بیوتیک ها نسبت به کشورهای دیگر مصرف مان بالاتر از نرم جهانی است.

پیرصالحی درپاسخ به سوالی درباره موضوع خمیر مرغ گفت: واقعیت این است که استفاده از خمیر مرغ در سوسیس از نظر سازمان غذا و دارو مجاز نیست و باید از گوشت مرغ به جای آن استفاده کنند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سازمان غذا و دارو: کمبود داروی "ام اس" نداریم/کمبود 30 قلم دارو

سازمان غذا و دارو: کمبود داروی "ام اس" نداریم/کمبود 30 قلم دارو