مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 8 آذر 1394 ساعت 10:102015-11-29سياسي

طراحی هواپیمای سبک و فوق سبک معطل اختصاص اعتبارات


رییس پژوهشگاه هوافضای ایران طراحی هواپیمای سبک و فوق سبک و اعزام انسان به فضا را برنامه‎ های این پژوهشگاه نام برد و گفت: این برنامه ها در حالی بر اساس سند راهبردی هوافضا تعریف شده که به دلیل عدم اختصاص اعتبارات مورد نیاز، - در اجرای مفاد این سند عقب مانده ایم.

دکتر فتح الله امی در گفت وگو با خبرنگار علمی ایسنا با بیان این که دو پروژه در حوزه هوافضا در دستور کار این پژوهشگاه قرار دارد، افزود: یکی از این پروژه ها اعزام انسان به فضا در زیر مدار است که در صورت تامین اعتبارات آمادگی لازم برای اجرای این طرح وجود دارد.

وی طراحی و ساخت هواپیمای سبک و فوق سبک را از دیگر برنامه های تحقیقاتی پژوهشگاه هوافضا دانست و اظهار داشت: هواپیماهای یک تا 19 نفره در کلاس هواپیماهای سبک و فوق سبک است و طراحی هواپیمای سبک و فوق سبک یک تا 19 نفره در دستور کار این پژوهشگاه قرار دارد.

امی، به ضرورت اجرای این طرح در کشور اشاره کرد و یادآور شد: ایران سرزمین وسیع است و با توجه به کوهستانی بودن و کمبود ظرفیت های جاده ای کشور، ایجاب می کند که به سمت هوانوردی عمومی حرکت کنیم.

وی با بیان این که کشورهای پیشرفته نیز به سمت توسعه هوانوردی عمومی حرکت کرده اند، خاطر نشان کرد: برای توسعه هوانوردی عمومی نیاز به طراحی و هواپیماهای سبک و فوق سبک داریم.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

طراحی هواپیمای سبک و فوق سبک معطل اختصاص اعتبارات

طراحی هواپیمای سبک و فوق سبک معطل اختصاص اعتبارات