مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 7 آذر 1394 ساعت 21:112015-11-28اقتصادي

رییس مرکز مکانیزاسیون وزارت جهاد کشاورزی: کشت مکانیزه در حال گسترش است


رییس مرکز مکانیزاسیون وزارت جهاد کشاورزی گفت: آمار کشت مکانیزه نشان می دهد که در سال های اخیر کشت به روش مکانیزاسیون رشد قابل توجهی داشته است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل از" از اصفهان، کامبیز عباسی عصر امروز در مراسم افتتاح چهاردهمین نمایشگاه بین المللی تجهیزات کشاورزی با بیان اینکه اصفهان همواره در زمینه کشاورزی دارای بهترین نمایشگاه ها است، اظهار کرد: در چند سال اخیر چند رویکرد را مورد بررسی قرار داده ایم که از آن جمله می توان به کاهش تقاضای آب اشاره کرد که در این راستا برنامه هایی همچون توسعه کشت های نشایی، افزایش گلخانه ها و تغییر فصل کشت را در حال اجرا داریم.

وی با اعلام اینکه به دنبال استفاده از واریته هایی هستیم که طول دوره رشد کوتاهی داشته باشند، گفت: در حال حاضر به ازای هر یک متر مکعب آب، حدود 500 گرم گندم تولید می کنیم و به دنبال آن هستیم که این میزان را با استفاده از روش های نوین کشاورزی به یک کیلوگرم گندم تولیدی برسانیم.

رییس مرکز مکانیزاسیون وزارت جهاد کشاورزی با بیان اینکه به ازای هر متر مکعب آب 120 گرم برنج تولید می شود، اعلام کرد: برای توسعه کشت نشایی نیاز است نشاکاری مناسب را شناسایی کرده و بر روی آن برنامه ریزی کنیم، از طرفی بخشی از تجهیزات و امکانات کشاورزی حفاظتی در ایران بومی سازی شده که یک چهارم قیمت جهانی هزینه بر بو


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

رییس مرکز مکانیزاسیون وزارت جهاد کشاورزی: کشت مکانیزه در حال گسترش است

رییس مرکز مکانیزاسیون وزارت جهاد کشاورزی: کشت مکانیزه در حال گسترش است