مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 7 آذر 1394 ساعت 21:012015-11-28دانش

نبود تحصیلات تکمیلی زمین شناسی در خراسان شمالی و هدر رفتن ظرفیت های اقتصادی


یک استاد دانشگاه پیام نور بجنورد گفت: باتوجه به اینکه خراسان شمالی از لحاظ منابع آبی، خاکی و حتی نفتی بسیار غنی، بکر و مستعد است و از سوی دیگر جزو زلزله خیزترین مناطق ایران محسوب می شود ضروری است تا رشته زمین شناسی در آن توسعه یابد.

- رضا ارجمند زاده دارای مدرک دکترای زمین شناسی و مدرس دانشگاه پیام نور بجنورد در گفتگو با خبرگزاری دانشجو بیان کرد: با توجه به این که استان خراسان شمالی از لحاظ منابع آبی، خاکی و حتی نفتی بسیار غنی، بکر و مستعد است و از سوی دیگر جزو زلزله خیزترین مناطق ایران محسوب می شود ضروری است تا رشته زمین شناسی در آن توسعه یابد.

ارجمند زاده ارتقاء نیافتن مقطع کارشناسی زمین شناسی خراسان شمالی به تحصیلات تکمیلی ارشد و دکترا و در نتیجه ریزش تعداد دانشجویان این رشته را ناراحت کننده و ضعف جدی برای استفاده از ظرفیت های بومی استان دانست.

وی شاخه های رشته زمین شناسی را مهندسی با گرایش پروژه های عمرانی شهرسازی، سد و تونل، زمین شناسی اقتصادی مواد معدنی و ژئوفیزیکی، سنگ شناسی و اکتشافات معدن، اکتشاف آب های زیر زمینی، لرزه نگاری و در نهایت فسیل شناسی خواند و تاکید کرد: یکایک این تخصص ها نیاز مبرم استان خصوصا در زمینه اقتصاد دانش بنیان است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نبود تحصیلات تکمیلی زمین شناسی در خراسان شمالی و هدر رفتن ظرفیت های اقتصادی

نبود تحصیلات تکمیلی زمین شناسی در خراسان شمالی و هدر رفتن ظرفیت های اقتصادی