مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 7 آذر 1394 ساعت 16:152015-11-28اقتصادي

دولت به دلیل تجربه ناموفق کارت های اعتباری تعلل می کند


تعلل دولت در ارائه کارت های اعتباری به دلیل تجارب ناموفق گذشته و هدایت نقدینگی حاصل از ارائه این کارت ها به سمت بازارهای سوداگری مانند ارز و سکه است.

بهاء الدین حسینی هاشمی در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما افزود: ارائه وام در قالب کارت های اعتباری، ارائه وام به فرد است و اگر این وام فرد بموقع وصول نشود مشکلات بسیاری برای بانکها بوجود می آورد.

وی ادامه داد: ارائه این وام ها هم به خودروسازان و هم به تولیدکنندگان لوازم خانگی تورم زاست چون خودروسازها در آینده این نقدینگی را برای عمل به تعهدات خود و هزینه های جاری به بازار تزریق می کند که سبب افزایش تورم خواهد شد.

این کارشناس اقتصادی افزود: البته این تزریق نقدینگی سبب تحریک بازار هم می شود که خوب است و جلوی رکود موجود در بازار را هم می گیرد.

حسینی هاشمی در خصوص تعلل بانک ها برای ارائه کارت های اعتباری گفت: متاسفانه دولت تجارب ناموفق در گذشته دارد و به همین دلیل سعی دارد تا با اعتبار سنجی کامل مشتریان از معوقات بانکی جلوگیری کند.

حسینی هاشمی با اشاره به اینکه بانکها باید به صورت طبیعی به تقاضاهای معقول مردم پاسخ بدهند، گفت: باید به مردم در قالب مقررات تسهیلات ، پرداخت شود و تضامین معتبری از آنها دریافت کنند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

دولت به دلیل تجربه ناموفق کارت های اعتباری تعلل می کند

دولت به دلیل تجربه ناموفق کارت های اعتباری تعلل می کند