مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 7 آذر 1394 ساعت 14:252015-11-28سياسي

عملیات مروارید صلابت و بزرگی ایران را در منطقه به نمایش گذاشت


عملیات مروارید، صلابت، عظمت و بزرگی ایران را در منطقه به نمایش گذاشت.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه دریافت خبر خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، امیر دریادار حبیب الله سیاری در آیین گرامیداشت شهدای عملیات مروارید، ضمن گرامیداشت پنجم آذر روز بسیج مستضعفین و همچنین فرارسیدن هفتم آذر روز نیروی دریایی و حماسه آفرینی دریادلان میهن اسلامی در عملیات مروارید، یکی از شاخصه های این عملیات را انهدام پایانه های نفتی صادراتی البکر و الامیه به عنوان بزرگترین بنادر پشتیبانی عراق عنوان کرد.

وی افزود: نیروی دریایی ارتش در عملیات مروارید و همزمان با گذشت 67 روز از جنگ تحمیلی، ضمن آنکه نیروی دریایی دشمن را شکست داد، بسیاری از بنادر عراق از جمله ام القصر، فاو و بصره را به محاصره خود درآورد.

دریادار سیاری اضافه کرد: نیروی دریایی ایران با جلوگیری از صادرات و واردات هرگونه کالا به عراق، بزرگترین ضربه را به توان اقتصادی این کشور وارد آورد و اگر برخی کشورها به یاری عراق نمی آمدند، این کشور بیش از شش ماه نمی توانست در مقابل ایران دوام بیاورد.

وی با بیان اینکه نیروی دریایی ارتش در طول هشت سال دفاع مقدس حدود 150 عملیات به منظور اسکورت 10 هزار کشتی تجاری به منظور امنیت اقتصادی به سرانجام رساند، افزود: این در حالی بود که دشمن قصد داشت با از بین بردن جزیره خا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

عملیات مروارید صلابت و بزرگی ایران را در منطقه به نمایش گذاشت

عملیات مروارید صلابت و بزرگی ایران را در منطقه به نمایش گذاشت