مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 7 آذر 1394 ساعت 11:012015-11-28سياسي

باید در اربعین یک ایستگاه و فرصت تأمل جمعی فراهم کرد


عضو هیئت علمی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی با اشاره به اینکه زبان و ادبیات انسانی عاشوراء باید در اربعین نمود پیدا کند، اظهار داشت: اربعین یک حرکت است اما حرکتی که منجر به یک توقف نمی شود، - باید در اربعین یک ایستگاه و فرصت تأمل جمعی فراهم کرد.

محمد تقی سبحانی، عضو هیئت علمی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی در گفتگو با خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم"، با بیان این مطلب که شیعه اربعین را ایجاد نکرده است، بلکه این اربعین است که در تاریخ، شیعه را بپاداشته و زنده کرده است، گفت: اگر برای توسعه این فرهنگ می خواهیم همکاری و همراهی داشته باشیم، باید بدانیم اربعین در کدام نقطه از تاریخ است.

اربعین یک بزرگداشت نیست، بلکه برنامه ای الهی برای اهداف و غایات بلند انسانی است و باید از هر گونه حرکتی که نقش هم ‏افزایی و هم‏ آوایی اربعین را کمرنگ می کند، پرهیز کرد.

وی با اشاره به وظیفه شیعه در قبال این جریان عظیم تصریح کرد: ما باید از تحمیل هرگونه نگرش و ایده نسبت به ماجرای اربعین بپرهیزیم.

وظیفه ما بازشناسی صحیح اربعین و همراهی با این ظرفیت بزرگ الهی است، پس باید اربعین را همان گونه که هست، با تمام خصوصیات بشناسیم و خودمان را با آن منطبق کنیم.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

باید در اربعین یک ایستگاه و فرصت تأمل جمعی فراهم کرد

باید در اربعین یک ایستگاه و فرصت تأمل جمعی فراهم کرد