مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 7 آذر 1394 ساعت 05:402015-11-28اقتصادي

احتمال جهش یکباره حاشیه نشینی در آینده نزدیک!


در حالی که حدود 30 درصد از جمعیت کشور در سکونتگاه های غیررسمی زندگی می کنند، وزیر راه و شهرسازی معتقد است با انجام مسکن مهر قطعا وضعیت سکونتگاه های غیررسمی نامطلوب تر خواهد شد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، با وجود گذشت پنج دوره از سیاست های مسکن در کشور هم اکنون با معضلی به نام سکونتگاه غیررسمی مواجه هستیم که متاسفانه میزان تولید مسکن در این مناطق بیشتر از میزان تولید رسمی آن در کل کشور است؛ در حالی که پیش از آغاز طرح مسکن مهر این میزان 200 برابر گزارش شده است.

در این خصوص وزیر راه و شهرسازی با اشاره به این که در حال حاضر 18 میلیون نفر در سکونتگاه های نامطلوب زندگی می کنند که تقریبا یک سوم جامعه شهرنشینی را تشکیل می دهند هشدار داد: با انجام مسکن مهر قطعا این آمار افزایش می یابد.

به گفته عباس آخوندی، برای شناخت وضع موجود یکی از نکاتی که باید مدنظر قرار گیرد کمی گرایی است که در ایران به خصوص در 10 سال گذشته مطرح شده است.

مسکن جنبه های اجتماعی و فرهنگی دارد لذا خلاصه کردن آن به چهاردیواری در بیابان مثل این است که به انسان، کالایی نگاه کنیم.

تشدید کمبود خدمات شهری، اقتصادی، اجتماعی و زیرساختی و همچنین تجمیع این نظام اسکان در پهنه های پرخطر مشکلات ساکنان این مناطق را دوچندان و ضرورت توجه بیشتر به 18 میلیون نفر از جمعیت کشور را بر همگان آشکارتر


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

احتمال جهش یکباره حاشیه نشینی در آینده نزدیک!

احتمال جهش یکباره حاشیه نشینی در آینده نزدیک!