مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 6 آذر 1394 ساعت 09:302015-11-27دانش

مدلسازی غشاء آب شیرین کن با همکاری محقق ایرانی


محقق ایرانی دانشگاه ایلینویز آمریکا و همکارانش از فناوری نانو برای مدل سازی یک غشای جدید استفاده کرده اند که می تواند نمک آب دریا را در حجمی بالاتر از همیشه فیلتر کند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازسرویس علمی ایسنا، غشاء طراحی شده توسط محمد حیرانیان، دانشجوی کارشناسی ارشد دانشگاه ایلینویز و همکارانش از یک لایه نازک نانومتری دی سولفید مولیبدن (MoS2) با سوراخ های کوچک ساخته شده که نانوحفره نام دارد.

این غشاء که آب تمیز را به درون خود کشیده و نمک و دیگر ترکیبات آن را فیلتر می کند، همچنین دارای نیروی بالقوه ساخت گیاهان آب شیرین کن با بهره وری انرژی خیلی بالا است.

محمد حیرانیان، دانشجوی کارشناسی ارشد و مولف اول این پژوهش اظهار کرد: مولیبدن موجود در مرکز غشاء ، آب را جذب کرده و سپس گوگرد در طرف دیگر آن را کنار می زند، بنابراین میزان بسیار بالای آب از طریق منافذ عبور می کند.

این خاصیت ذاتی شیمی MoS2 و هندسه منافذ است، بنابراین ما ناچار به کاربردی کردن منفذ که یک فرآیند بسیار پیچیده با گرافن است، نیستیم.

با توجه به گزارش سایت قطره و به نقل ازانجمن بین المللی شیرین کردن آب، گیاهان آب شیرین کن که حجم بالایی از آب دریا را به آب شیرین تبدیل می کنند، در حال حاضر در بیش از 150 کشور اعمال می شوند که اکثر آن ها با تکیه بر فرآیندی به نام اسمز معکوس، که شامل وارد کردن آب از طریق یک


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مدلسازی غشاء آب شیرین کن با همکاری محقق ایرانی

مدلسازی غشاء آب شیرین کن با همکاری محقق ایرانی