مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 6 آذر 1394 ساعت 09:202015-11-27بين الملل

واکنش به برخورد با مهاجران غیرقانونی ایرانی


یک مقام وزارت خارجه ایران برخورد برخی ماموران در مرزهای کشورهای اروپایی با مهاجران را ناشایست خواند و تاکید کرد این رفتار با اصول پذیرفته شده حقوق مهاجران و حقوق بشر انطباق ندارد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، مقام مطلع در امور کنسولی وزارت امور خارجه ایران در پاسخ سوال خبرنگاران در توضیح چگونگی عزیمت اتباع ایرانی به اروپا گفت: شهروندان ایران در هنگام عزیمت به خارج از کشور با دارا بودن گذرنامه و با اختیار و اراده آزاد خود در چارچوب مقتضیات شخصی و با رعایت موازین قانونی، مقاصد مسافرت خود را انتخاب کرده و با در اختیار داشتن گذرنامه معتبر از کشور خارج شده اند.

این مقام کنسولی وزارت امور خارجه افزود: در پی حرکت جمعی هزاران نفر از اتباع سوری از اردوگاه های ترکیه به سمت یونان و کشورهای شمال اروپا، فعالیت باندهای قاچاق انسان در کشورهای منطقه گسترش یافته و برخی از شهروندان ایرانی هم متاسفانه قربانی وعده های دروغین قاچاقچیان انسان شده اند.

او با تبیین مشکلات ناشی از نبود سامانه مناسب در مرزهای اروپای شرقی بر ارایه تسهیلات شایسته گفت: آن چه که روشن است پذیرش گروهی آوارگان و فقدان سامانه و نظام اداری ثبت اطلاعات مهاجران یکی از عوامل اصلی بروز مشکلات و واکنش هزاران نفر دیگر از متقاضیان کشورهای منطقه در این مرزها شده و در این میان تعداد مع


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

واکنش به برخورد با مهاجران غیرقانونی ایرانی

واکنش به برخورد با مهاجران غیرقانونی ایرانی