مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 5 آذر 1394 ساعت 21:552015-11-26اجتماعي

ورود قوهای مهاجر به تالاب کانی برازان شهرستان مهاباد


به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار خبرگزاری صدا و سیما ، رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان مهاباد گفت:کارشناسان این اداره در پایش های خود از تالاب بین المللی کانی برازان این شهرستان نخستین دسته از قوی های مهاجر را مشاهده کردند.

کامران حسینی با اشاره به اینکه این قوها در دسته های 2 و 5 تایی وارد این تالاب شده اند افزود، در روزهای آینده به تدریج بر تعداد این قوهای مهاجر در تالاب بین المللی کانی برازان افزوده میشود.

حسینی گفت، این پرندگان مهاجر در ادامه مسیر کوچ خود از شمال به جنوب مدتی را در این تالاب به استراحت و تغذیه پرداخته و با کاهش دما در این منطقه، کوچ خود را به مناطق گرمتر ادامه می دهند.

رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان مهاباد تصریح کرد ، با کاهش تدریجی دمای هوا در مناطق شمالی و آغاز فصل سرما و همچنین مهیا شدن شرایط مطلوب اسکان، دسته های چند هزارتایی ازپرندگان مهاجر آبزی و کنار آبزی وارد تالاب کانی برازان این شهرستان شده و این روند همچنان ادامه خواهد داشت.

حسینی اضافه کرد، تالاب کانی برازان که تنها سایت پرنده نگری کشور محسوب می شود، به علت امنیت مناسب، به یکی از زیستگاههای مهم پرندگان در شمالغرب کشور تبدیل شده که همه ساله پذیرای شمار زیادی از انواع پرندگان مهاجری است که در مسیر پرواز خود وارد این تالاب می شوند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ورود قوهای مهاجر به تالاب کانی برازان شهرستان مهاباد

ورود قوهای مهاجر به تالاب کانی برازان شهرستان مهاباد