مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 5 آذر 1394 ساعت 13:302015-11-26بين الملل

رهبر قبطی های مصر به بیت المقدس می رود


رهبر مسیحیان قبطی ارتودوکس مصر برای اولین بار بعد از 35 سال به همراه هیاتی از کلیسای مصر به بیت المقدس سفر می کند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری آناتولی ترکیه، در بیانیه کلیسای قبطیان ارتودوکس مصر آمده است که پاپ "تواضروس دوم" رهبر قبطیان ارتودوکس مصر شنبه آینده در راس هیاتی از کلیسا به منظور احترم به "الانبا ابراهام"، اسقف متوفی بیت المقدس عازم این شهر می شود.

کلیسای مصر علت سفر به بیت المقدس را با وجود دیدگاه ثابت آن مبنی بر عدم سفر به این شهر تا پیش از حل مساله فلسطین اینگونه بیان کرد که اسقف متوفی بیت المقدس جایگاه دوم بعد از پاپ را در میان اسقف های مجمع مقدس (هیات عالی مسیحیان)دارا است.

سفر پاپ به بیت المقدس اولین سفر بعد از حکم مجمع مقدس مبنی بر تحریم سفر به این شهر است که در 26 مارس 1980 و بعد از توافقنامه کمپ دیوید میان مصر و رژیم صهیونیستی به تصویب رسید.

در بیانیه کلیسا هیچ گونه جزییاتی در خصوص سفر از پیش تعیین شده پاپ بیان نشده است اما پیش بینی می شود که سوالات بسیاری را در خصوص ماهیت دیدگاه کلیسا برانگیزد.

پیشتر در نهم نوامبر جاری، رهبر قبطیان ارتودوکس مصر در جریان دیدار با محمود عباس، ر ییس تشکیلات خودگردان فلسطین در مقر کلیسا در قاهره مجددا دیدگاه خود را مبنی بر عد


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

رهبر قبطی های مصر به بیت المقدس می رود

رهبر قبطی های مصر به بیت المقدس می رود