مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 5 آذر 1394 ساعت 12:302015-11-26اجتماعي

علت اصلی دروغگویی کودکان


یک روان شناس کودک دلیل عمده دروغ گویی کودکان را ترس دانست و گفت: ترس به خاطر بداخلاقی والدین علت عمده دروغ گویی کودکان بوده و این در حالیست که حتی در بزرگسالی و روابط بین همسران نیز در بسیاری از موارد به علت ترس از گفتن واقعیت، افراد به یکدیگر دروغ می گویند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، مهدی بیاتی ترس از قضاوت اجتماعی و فردی خصوصا در بزرگسالی را علت دروغ گویی افراد دانست و گفت: گاهی فرد تصور می کند با دروغگویی و عدم بیان واقعیت ها مقبول اجتماع و خانواده می شود.

کودکان دروغگو را نیز والدین با رفتارها و برخوردهای غلط خود تحویل جامعه می دهند.

وی ادامه داد: از جمله موضوعاتی که در فرآیند برخورد والدین به کودک، خانواده ها را دچار مسئله و سردرگمی کرده، مسئله اعتماد یا عدم اعتماد کودکان نسبت به یکدیگر است؛ این درحالیست که داشتن اعتماد یا عدم اعتماد در فرایند فرزندپروری در گروه سنی صفر تا یک سال شکل می گیرد.

از این رو صفر تا یک سالگی گروه سنی بسیار مهمی در شکل گیری اعتماد در کودکان و به دنبال آن شکل گیری اعتماد در بزرگسالی فرد است.

این روان شناس تصریح کرد: در گروه سنی صفر تا یک سال حتما باید کودک در کنار مادر باشد؛ مادر نیز باید فردی با حوصله بوده تا بتواند به نیازهای کودک پاسخ مثبت دهد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

علت اصلی دروغگویی کودکان

علت اصلی دروغگویی کودکان