مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 5 آذر 1394 ساعت 04:302015-11-26فرهنگي

تسخیر ونیز با هنر جدید + عکس


بینال هنری ونیز دوره پنجاه و ششمش را با بیش از 6 ماه میزبانی، در حالی پشت سر گذاشت که همانند دوره های اخیر، حضور هنر جدید و مفهومی در آن پررنگ بود.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار ایسنا، در این دوره از بینال هنری ونیز، که در 10 سال اخیر از نظر تعدد آثار و کشورهای شرکت کننده رشد چشمگیری داشته است، آثار مختلفی از هنرمندان کشورهای جهان در فضاهای متنوعی به نمایش گذاشته شده بود.

در میان آثار به نمایش درآمده در شاخه های هنر، معماری، سینما، رقص، موسیقی، تئاتر و آرشیوهای تاریخی، می توان گفت در کنار آثار مالوف و معمول هنرهای تجسمی، شاخه های هنرهای جدید در قالب هنر مفهموی، هنر محیطی، چیدمان، ویدیوآرت و مانند این ها، از جایگاه ویژه ای برخوردار بودند.

آثاری که برخی از آن ها ممکن است از نظر مخاطبی که الزاما مخاطب تخصصی هنر نیست، با تردید و تعجب مواجه همراه باشند.

البته بینال ونیز در تاریخ شکل گیری و برگزاری خود، همواره عرصه ای برای عرضه دستاوردهای مدرن در حوزه هنر بوده و از چند دوره پیش نیز با توسعه توجه به هنرهای مفهومی، این نوع آثار را هر بار بیش از پیش در خود تجربه کرده است.

امسال نیز در دوره 56 دوسالانه ونیز، باغ مرکزی بینال در منتهی الیه جنوب جزیره، در محوطه ای به نام Giardini تعبیه شده بود که علاوه بر پاویون مرکزی، 29 پاویون دیگر را نیز شامل می شد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تسخیر ونیز با هنر جدید + عکس

تسخیر ونیز با هنر جدید + عکس