مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 4 آذر 1394 ساعت 19:162015-11-25اجتماعي

180 هزار زن سرپرست خانوار تحت پوشش سازمان بهزیستی هستند


معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی گفت: 180 هزار زن سرپرست خانوار تحت پوشش سازمان بهزیستی قرار دارند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل از، حبیب الله مسعودی فرید در نشست خبری که امروز در کرمانشاه برگزار شد، اظهار داشت: در مجموع دو و نیم میلیون زن سرپرست خانواده در کشور وجود دارد که از این تعداد 180 هزار نفر از زنان نیازمند و سرپرست خانوار تحت حمایت سازمان قرار داشته که 10درصد از جمعیت این قشر را پوشش می دهد.

معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی افزود: 30 هزار نفر از مجموع زنان سرپرست خانواری که تحت حمایت سازمان بهزیستی قرار دارند به علت وقوع پدیده طلاق در جامعه سرپرست خانوار هستند.

مسعودی فرید عدم وجود مهارت های زندگی اجتماعی میان زوجها را از مهمترین دلایل طلاق در کشور بیان کرد و گفت: طلاق به عنوان پدیده و آسیب اجتماعی بر زنان تاثیرات بیشتری دارد و بر اساس مطالعات کیفیت زندگی زنان مطلقه پایین تر از سایر زنان سرپرست خانواده است.

وی با اشاره به ضرورت توجه و مداخله در آسیب های اجتماعی حوزه زنان و خانواده، افزود: آموزش مهارتهای اجتماعی باید در دستور کار آموزش و پرورش قرار بگیرد و آموزش این مهارتها را در کتب درسی قرار دهند.

معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی با بیان اینکه مطالعه جامع در حوزه خشونت در جامعه انجام نشده است و آخرین مطالعه مربوط به 13 سال پیش است


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

180 هزار زن سرپرست خانوار تحت پوشش سازمان بهزیستی هستند

180 هزار زن سرپرست خانوار تحت پوشش سازمان بهزیستی هستند