مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 4 آذر 1394 ساعت 19:102015-11-25پزشكي

افزایش دوبرابری بیماری ایدز در کهگیلویه وبویراحمد


از 30سال پیش تاکنون بیماری ایدز در کهگیلویه وبویراحمد دوبرابر شده است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری صدا وسیما ، معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی استان در نشست مبارزه با بیماری ایدز با بیان اینکه وضعیت بیماری ایدز در کشور و در استان زنگ خطر را به صدا در آورده است گفت : موج اول این بیماری در کشور ما با ورود فرآورده های خونی آلوده از کشور فرانسه آغاز شد که از آن سال تا کنون این بیماری از روش های گوناگون شیوع پیدا کرده است.

غفاری با بیان اینکه در حال حاضر 176 نفر در استان مبتلا به بیماری ایدز هستند گفت : از این تعداد 13 نفر زن و بقیه مرد هستند که 12 درصد این افراد از طریق رفتارهای پر خطر، 67 درصد از طریق تزریق ، یک درصد از طریق مادر به کودک و بقیه به دلایل ناشناخته ای مبتلا شده اند.

وی با اشاره به اینکه از سال 65تاکنون بیماری ایدز در استان دو برابر شده است، گفت : به علت نا آگاهی افراد تعداد مبتلایان به این بیماری مهلک از طریق رفتارهای پر خطر نسبت به روش های دیگر دو برابر شده است.

وی برپایی پایگاه های آزمایش خون در سطح شهر ، برگزاری کلاس های آموزشی در مدارس و تبلیغات مناسب در صدا و سیمای استان را از برنامه های مرکز بهداشت و درمان در هفته مبارزه با بیماری ایدز که 8 آذر تا 12 است عنوان کرد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

افزایش دوبرابری بیماری ایدز در کهگیلویه وبویراحمد

افزایش دوبرابری بیماری ایدز در کهگیلویه وبویراحمد