مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 4 آذر 1394 ساعت 14:162015-11-25اقتصادي

5 دلیل بنگاه دار شدن بانک ها/ برخی شرکت ها به شبکه بانکی تحمیل شدند


مدیرعامل سابق بانک ایران زمین، عدم تناسب بین نرخ سود و هزینه تمام شده پول، واگذار بنگاه های بدهکاران فراری اول انقلاب و تحمیل برخی شرکت ها به بانک ها را از جمله دلایل بنگاه دار شدن بانک ها دانست.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه اقتصادی خبرگزاری دانشجو "؛ سید کمال سیدعلی روز گذشته در پنجمین نشست آسیب شناسی اقتصاد ایران (با موضوع بنگاه داری بانک ها) در دانشکده مدیریت دانشگاه تهران با اشاره به آثار بنگاه داری بانک­ ها در سیستم بانکی اظهارداشت: توقع ما از بانک چیست؟ یک بانک خصوصی با جمعی از سهام دار تشکیل شده تا در عرصه اقتصادی مشارکت و بالاترین سود را کسب کند.

وی افزود: از طرف دیگر همواره نگاه دولت به سیستم بانکی به این گونه بوده که بتواند از منابع مردم بودجه تامین کند؛ جامعه نیز متوقع است سیستم بانکی به مسائل اجتماعی و زیست محیطی کمک کند.

مدیرعامل سابق بانک ایران زمین با بیان اینکه تکالیفی که در بودجه گذاشته می شود در اغلب مواقع با محوریت بانک ها دیده شده است، گفت: این در حالی است که بانک یک بنگاه اقتصادی بوده که صرفا موظف به رعایت قواعد بانک مرکزی است اما می بینیم که بازار پول امروز به شش برابر بازار سرمایه رسیده است.

سید علی ادامه داد: از سوی دیگر برخی بانک های شکل گرفته با سهام داری عمده مانند شهرداری، بنیاد مستضعفان و سایر نهاده


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

5 دلیل بنگاه دار شدن بانک ها/ برخی شرکت ها به شبکه بانکی تحمیل شدند

5 دلیل بنگاه دار شدن بانک ها/ برخی شرکت ها به شبکه بانکی تحمیل شدند