مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 4 آذر 1394 ساعت 09:212015-11-25اقتصادي

اخذ مالیات جدید از وارداتی ها


اما تغییر نیافتن تعرفه واردات بنا به گفته این عضو انجمن واردکنندگان خودرو به دلیل تغییر احتمالی عضویت ناظر ایران به عضویت دائم در سازمان تجارت جهانی است.

- پیش از این قرار بود که تعرفه واردات خودرو بنابر پیشنهاد گمرک جمهوری اسلامی ایران براساس ارزش دلاری و حجم موتور خودرو تعیین شود.

در حالی روز گذشته خبر تغییر نیافتن تعرفه واردات خودرو از سوی معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت اعلام شد که بنا به گفته یکی از اعضای انجمن واردکنندگان خودرو از سال آینده برای مصرف کننده خودروهای وارداتی مالیات جدیدی در نظر گرفته شده است.

پیش از این واردکنندگان موظف به پرداخت مالیات بر ارزش افزوده بودند حال آنکه طبق تصمیمات جدید شورای سیاست گذاری خودرو قرار است مالیات جدایی به نام مالیات بر مصرف کننده نیز از واردکنندگان اخذ شود.

هر چند مالیات بر ارزش افزوده، قیمت وارداتی ها را تا 9 درصد افزایش می داد، اما در طرح پیشنهادی شورای سیاست گذاری خودرو، مصرف کنندگان باید با در نظر گرفتن قیمت خودرو، مالیات جدیدی به دولت بپردازند.

بنابراین تعرفه خودروهای وارد شده به کشور سال آینده تغییر نخواهد کرد، اما متقاضیان این نوع خودروها به واسطه مالیات بر مصرف کننده مجبور به پرداخت هزینه بالاتری خواهند بود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اخذ مالیات جدید از وارداتی ها

اخذ مالیات جدید از وارداتی ها