مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 4 آذر 1394 ساعت 01:402015-11-24بين الملل

رویترز/ عراقچی پیش بینی کرد موافقتنامه هسته ای ایران ژانویه به اجرا درآید/تکمیلی


خبرگزاری رویترز در گزارشی از وین به قلم شادیه نصرالله نوشت :عباس عراقچی مذاکره کننده هسته ای ایران روز سه شنبه گفت ایران پیش بینی می کند موافقتنامه تاریخی با قدرت های جهان ( پنج کشور عضو دائم شورای امنیت سازمان ملل متحد به اضافه آلمان ) که ماه ژوییه به دست آمد و بر اساس آن تحریم ها علیه ایران در ازای کاهش برنامه هسته ای این کشور لغو خواهد شد، در آغاز سال آینده به اجرا درآید.

عراقچی پس از نشست با یوکیا آمانو مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی که مسئولیت راستی آزمایی پایبندی ایران را به تعهدات خود در چارچوب موافقتنامه هسته ای به دست آمده به عهده دارد افزود : ما پیش بینی می کنیم این موافقتنامه اوایل ماه ژانویه اجرا شود.

ایران 26 فوریه انتخابات مجلس برگزار می کند و دیپلمات ها می گویند تهران با جدیت در تلاش برای عمل کردن به تعهدات خود براساس موافقتنامه هسته ای به دست آمده پیش از آن تاریخ است.

حسن روحانی رییس جمهور ایران با وعده تلاش برای نزدیک شدن به غرب و بهبود وضع اقتصادی برپایه کاهش تحریم ها توانست در انتخابات ریاست جمهوری سال 2013 پیروز شود.

آژانس بین المللی انرژی اتمی هفته گذشته در گزارشی محرمانه اعلام کرد ایران تقریبا یک چهارم از سانتریفوژهای خود را ظرف مدت کمتر از یک ماه جدا کرده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

رویترز/ عراقچی پیش بینی کرد موافقتنامه هسته ای ایران ژانویه به اجرا درآید/تکمیلی

رویترز/ عراقچی پیش بینی کرد موافقتنامه هسته ای ایران ژانویه به اجرا درآید/تکمیلی