مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 27 آبان 1394 ساعت 17:162015-11-18سياسي

اربعین، مظهر قدرت نمایی مظلومین جهان است


چرا ما نباید هزاران بیت و سروده در وصف محبت و عظمت مهر و عاطفه مومنین در راهپیمایی با شکوه اربعین داشته باشیم این محبت باید در ابیات ما جای بگیرد و مورد تکریم واقع شود.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری تسنیم"، حجت الاسلام و المسلمین علیرضا پناهیان در اولین کنگره شعر دانشجویی اربعین گفت: همایش با عظمت اربعین بسیار عظیم است اما عظمت آن را با زبان شعر می توان بیان کرد پیاده روی اربعین نیز زیباست اما زیبایی آن را با زبان شعر می توان در روح و جان انسان ها دمید هر کسی این همایش بزرگ را درک کرده است دوست دارد رنگ های زیبای آن را که مثل رنگین کمانی عظیم است برای دیگران بیان کند که این بیان فقط با زبان شعر است که می تواند طعم شیرین و شکوه اربعین را ترسیم کند.

هر وقت اربعین در شعر جای خودش را پیدا کرد معلوم می شود که در جامعه جاری شده است اهل شعر باید خودشان اربعین را تجربه کند تا بتوانند عظمت آن را با مضامین شعر درآمیزند چه بسا حتی کسانی که از دور شاهد شکوه اربعین بودند و قلمشان سر ذوق آمده است اما این را بدانید که هر که با چشمش این شکوه و حلاوت را دیده باشد تولیدات شاعرانه اش هنرمندانه و عارفانه تر خواهد بود.

وی افزود: در اربعین معرفت و محبت و عقل و عشق را نمی توان از هم جدا کرد چرا که عمق معنایی و شور سرشار محبان امام حسین علیه السلام در این راه به


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اربعین، مظهر قدرت نمایی مظلومین جهان است

اربعین، مظهر قدرت نمایی مظلومین جهان است