مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 27 آبان 1394 ساعت 10:562015-11-18سياسي

استاد رحیم معینی کرمانشاهی درگذشت


استاد رحیم معینی کرمانشاهی، شاعر برجسته و مطرح کشورمان درگذشت.

- " از کرمانشاه، استاد رحیم معینی کرمانشاهی، شاعر برجسته و مطرح کشورمان که از سال 87 به دلیل کهولت سن با ناراحتی سینه دست و پنجه نرم می کرد، درگذشت.

وی فرزند کریم خان معینی و نوه حسین خان معین الرعایا است که تخلص امید را در شعر برگزید، پدرش کریم معینی، ملقب به سالارمعظم، به واسطه رفاقت با نصرت الدّوله فیروز، چندی از طرف وی به حکومت فارس منصوب شد و پس از فوت نصرت الدّوله برای همیشه از کار سیاسی کناره گیری کرد.

معینی کرمانشاهی سال 1301 در کرمانشاه به دنیا آمد و از سال 1341 به کار نقاشی پرداخت و در این راه پیشرفت کرد و تابلوهایی نیز به یادگار گذاشت که از جمله تابلوی حضرت مسیح(ع) با کار سیاه قلم است.

او به نظم شعر پرداخت و داستان اختر و منوچهر را در چهار تابلو به رشته نظم کشید و ضمن سرودن شعر به تصنیف سازی هم پرداخت و تصنیف هایش توسط خوانندگان رادیو خوانده می شد.

این شاعر و ترانه سرا کتاب هایی از قبیل ای شمع ها بسوزید، فطرت، خورشید شب، حافظ برخیز و دوره ی منظوم تاریخ ایران با عنوان شاهکار را منتشر کرده است.

همکاری با علی تجویدی، پرویز یاحقی و همایون خرم در تولید آثار موسیقایی از دیگر فعالیت های این هنرمند برجسته کرمانشاهی است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

استاد رحیم معینی کرمانشاهی درگذشت

استاد رحیم معینی کرمانشاهی درگذشت