مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 26 آبان 1394 ساعت 17:412015-11-17سياسي

ابراهیمی دینانی: نتیجه افکار ابوبکر البغدادی تجسم حماقت است


ابوبکر البغدادی دکترا دارد اما نتیجه افکارش تجسم حماقت است - " از اصفهان، غلامحسین ابراهیمی دینانی ظهر امروز در مراسم بزرگداشت علامه سید محمدحسین طباطبایی در تالار صائب دانشکده ادبیات دانشگاه اصفهان گفت: اگر تمام اندیشمندان عالم ملکوتی جمع شوند فکر نمی کنم بتوانند دو جمله مانند این دو جمله قرآن بگویند که می فرماید ما شما را تنها محشور خواهیم کرد، در پایان تنها خواهید بود همان گونه که در آغاز هم این گونه بودید.

وی ادامه داد: انسان تنهاست؛ می خواهم تنهایی را تعریف کنم چون مردم نمی دانند و تصور می کنند زمانی که مثلا در اتاق تنها هستند تنهایی را تجربه می کنند، اما تنهایی در اصل، زمانی است که هیچ تفاوتی نسبت به هیچ چیز دنیوی نداشته باشید.

این استاد دانشگاه تنهایی را در ذات خدا بیان کرد و گفت: در قرآن آمده است فقط انسان می تواند تنهایی را تجربه کند، جالب است که حتی در زمانی که هیچ کس وجود ندارد دیالوگ در ما ادامه دارد.

وی تصریح کرد: تنها موجودی که معنا را می فهمد انسان است و کسانی که خودکشی می کنند معنایی برای زندگی خود نمی بینند و این شامل افراد فرهیخته هم می شود که نمونه ایرانی آن صادق هدایت است.

دینانی با اشاره به تفسیر المیزان نوشته علامه طباطبایی اظهار داشت: معنا در همه جا هست اما به اندازه ای برای شما میسر می شود که شرای


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ابراهیمی دینانی: نتیجه افکار ابوبکر البغدادی تجسم حماقت است

ابراهیمی دینانی: نتیجه افکار ابوبکر البغدادی تجسم حماقت است