مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 12 آبان 1394 ساعت 17:252015-11-03بين الملل

تلاش جان کری برای اطمینان خاطر دادن به همسایگان افغانستان درباره مسئله کاهش نیروها


جان کری وزیر امور خارجه آمریکا روز سه شنبه تلاش کرد به رهبران تاجیکستان و ترکمنستان اطمینان خاطر دهد که واشنگتن به رغم خارج کردن نیروهایش از افغانستان، همچنان به امنیت آسیاسی میانه پایبند است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری رویترز از دوشنبه، تاجیکستان و ترکمنستان نگران گسترش افراط گرایی هستند ، در حالی که مقامات آمریکایی نگرانند اقدامات تند دولت در این دوکشور تاثیری معکوس بگذارد و نگرانی های بیشتری ایجاد کند.

کری در پایتخت تاجیکستان با امام علی رحمان دیدار کرد و قرار است امروز با قربانقلی بردی محمدوف رییس جمهور ترکمنستان در عشق آباد دیدار کند.

کری بعد از مذاکراتش با رحمان گفت: بر پایبندی آمریکا به همکاری با تاجیکستان و دیگر کشورها برای تقویت امنیت مرزها تاکید کردم .

سفر کری به تاجیکستان و ترکمنستان در آخرین روز از سفر دوره ای او به پنج جمهوری سابق عضو اتحاد شوروی در آسیای میانه صورت می گیرد.

کری در این سفر تلاش کرد بر عزم واشنگتن برای ادامه همکاری با این کشورها در زمانی که روسیه در حال تقویت نقش خود در منطقه است تاکید کند.

مقامات آمریکایی امیدوارند رهبران کشورهای آسیای میانه تصمیم اخیر باراک اوباما رییس جمهور آمریکا را برای کند کردن روند خروج نیروهای آمریکایی از افغانستان این گونه تفسیر کنند که واشنگتن آنان را تنها نخواهد گذ


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تلاش جان کری برای اطمینان خاطر دادن به همسایگان افغانستان درباره مسئله کاهش نیروها

تلاش جان کری برای اطمینان خاطر دادن به همسایگان افغانستان درباره مسئله کاهش نیروها