مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 3 آبان 1394 ساعت 10:162015-10-25اقتصادي

طی 6 ماه مددجویان کمیته امداد یزد بیش از هزار مترمربع فرش بافتند


معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد استان یزد از بافت بیش از هزار مترمربع فرش دستباف در شش ماهه نخست سال جاری توسط مددجویان کمیته امداد استان یزد خبر داد.

- " از یزد به نقل از روابط عمومی کمیته امداد استان یزد، محمد زارع میرک آباد اظهار داشت: صنعت قالیبافی میراث گذشتگان این منطقه بوده که به نسل امروز منتقل شده و مورد استقبال مردم به ویژه روستاییان قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه استعدادسنجی قالیبافان و مشاوره شغلی آنها به صورت چهره به چهره از رویکردهای اساسی این نهاد در ایجاد طرح های قالیبافی است، گفت: پس از طی این مراحل متقاضیان بافت فرش برای انتخاب نوع فرش و تکمیل پرونده به واحد مربوطه معرفی می شوند که با تهیه امکانات نقشه و مواد اولیه مورد نیاز توسط امداد طرح راه اندازی می شود.

زارع اظهار داشت: در سال شش ماهه سال 94، مددجویان زیر پوشش کمیته امداد استان یزد، 252 تخته فرش به متراژ یک هزار و 376 مترمربع فرش بافتند.

به گفته معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد استان یزد، این تعداد فرش توسط خریداران بازار داخلی و همچنین توسط مرکز خریداری شده است.

وی یادآور شد: در این مدت، 695 طرح قالیبافی توسط مددجویان یزدی اجرایی شده که تحویل مواد اولیه بافت فرش، آموزش و پرداخت وام از جمله اقدامات کمیته امداد استان برای بافندگان زیر پوشش بو


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

طی 6 ماه مددجویان کمیته امداد یزد بیش از هزار مترمربع فرش بافتند

طی 6 ماه مددجویان کمیته امداد یزد بیش از هزار مترمربع فرش بافتند