مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 28 مهر 1394 ساعت 18:152015-10-20پزشكي

وزیر بهداشت: آغاز بیماریابی 8 میلیون مبتلا به مشکلات اعصاب و روان


وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از آغاز بیماریابی 8 میلیون نفر از مبتلایان به مشکلات اعصاب و روان در کشور خبر داد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار خبرگزاری صدا و سیما، دکتر سیدحسن هاشمی در حاشیه بازدید از بیمارستان روانپزشکی ایران در جمع خبرنگاران درباره تاثیر مشکلات اقتصادی و اجتماعی در افزایش واردات داروهای مربوط به بیماران روانی گفت: مسائل اقتصادی در بار یا شیوع بیماری حتما خیلی موثر است.

وی افزود: بالاخره بیکاری، عدم اشتغال یا عدم علاقه مندی به شغلی که افراد انتخاب کرده اند و به طور کلی جو و نشاط عمومی خیلی می تواند اثر مثبت یا بالعکس اثرات منفی بگذارد.

هاشمی با بیان اینکه این موضوع در کنار دیگر عوامل است گفت: یکی از عواملی که همیشه از آن غافلیم، نیازهای افراد در سنین مختلف به ویژه درباره مسائل جنسی و گرفتاری هایی در این زمینه است؛ همیشه سعی کردیم از کنارش بگذریم یا به آن نپردازیم.

وی افزود: یکی از دلایل افسردگی، این بیماری هاست که اکثرا درمان دارد؛ اما به دلیل شرم، حیا و مسائلی که در خانواده هاست کمتر به آن توجه می شود در حالیکه امروز در طب نوین همه این ها درمان دارد.

هاشمی گفت: مسائل اقتصادی هم موثر است و جدای از آن نوع فرهنگی هم که ما در خانواده ها ترویج می کنیم موثر است؛ چشم و هم چشمی، تجمل گرایی و توجه به ظواهر و به نوعی تعریف سرا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

وزیر بهداشت: آغاز بیماریابی 8 میلیون مبتلا به مشکلات اعصاب و روان

وزیر بهداشت: آغاز بیماریابی 8 میلیون مبتلا به مشکلات اعصاب و روان