مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 27 مهر 1394 ساعت 04:112015-10-19فرهنگي

«عشق نامه»؛ روایت وقایع عاشورا با تلفیق شعر و موسیقی سنتی


خواننده «عشق نامه» از تولیدات جدید شبکه مستند سیما، این میان برنامه را شامل وقایع مختلف روزهای محرم با تلفیق شعر و موسیقی سنتی معرفی کرد که در دهه اول محرم بعد از اذان مغرب روی آنتن می رود.

- خواننده عشق نامه از تولیدات جدید شبکه مستند سیما، این میان برنامه را شامل وقایع مختلف روزهای محرم با تلفیق شعر و موسیقی سنتی معرفی کرد که در دهه اول محرم بعد از اذان مغرب روی آنتن می رود.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری تسنیم"، عشق نامه میان برنامه ای جدید ویژه محرم به کارگردانی حنیف شهپرراد است که با متوسط هر قسمت 7 دقیقه با استفاده از موسیقی سنتی ایرانی به روایت روزهای مختلف محرم می پردازد.

سرودن 280 بیت براساس مقاتل مستدل صادق شیخ زاده سراینده اشعار و یکی از دو خواننده این برنامه درباره ویژگی های آن توضیح داد: عشق نامه برگرفته از یک مثنوی 280 بیتی است که بر اساس مقاتل مستدل سروده شده و در 8 قسمت به وقایع مختلف روز عاشورا می پردازد.

وی افزود: ورود کاروان به کربلا، حریه، در بیان شهادت حضرت قاسم (ع)، حضرت علی اصغر (ع)، حضرت علی اکبر (ع)، حضرت عباس (ع) و امام حسین (ع) از جمله این بخش ها است که در فرآیند آواز اصیل ایرانی در گوشه های دستگهاه ها و آوازهای مختلف ردیف به نام مثنوی اجرا شده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

«عشق نامه»؛ روایت وقایع عاشورا با تلفیق شعر و موسیقی سنتی

«عشق نامه»؛ روایت وقایع عاشورا با تلفیق شعر و موسیقی سنتی